Hoe moet ik van Dommel wisselen naar een andere provider?

Afgelopen week werd duidelijk dat Dommel de handdoek in de ring gooit, en op korte termijn stopt met het aanbieden van diensten. Als klant moet je het maar meemaken natuurlijk. Samen met het gehele klantenbestand van Dommel kan je nu op zoek naar een nieuwe leverancier voor je telecom. Bovendien heerst er bij vele klanten onzekerheid over de manier waarop GSM-nummers nu zullen worden overgedragen. Over dat laatste heeft Dommel al aangegeven dat ze mee zullen blijven werken, al is het natuurlijk koffiedik kijken of de exodus in de praktijk even soepel zal verlopen als men hier doet uitschijnen.

Wat het wisselen van provider betreft, vragen veel klanten zich af hoe zo’n overstap nu net in zijn werk gaat. Laten we dat even toelichten: om over te schakelen naar een andere provider, volstaat het om je provider naar keuze te contacteren, en tijdens het bestelproces aan te geven dat je wenst over te schakelen van Dommel. Het is je nieuwe provider die vervolgens de touwtjes in handen neemt, en het nodige doet om je contract bij Dommel te annuleren. Gaf je aan dat je het originele GSM-nummer wilt behouden, dan zal ook de nummeroverzet door je nieuwe provider worden voorzien.

Het lijkt misschien wat onwennig dat je nieuwe provider dit voor zijn rekening neemt, maar het gehele proces maakt deel uit van Easy Switch, een procedé dat sinds juli 2017 in werking is en het eenvoudiger moet maken om van provider te wisselen. Niet alleen wordt veel administratie uit je handen genomen als klant, de eventuele onderbreking in dienstverlening wordt zo beperkt mogelijk gehouden.